Drahobejlova 6/2215,

190 00 Praha 9

+420 266 313 975
sdp-cr@sdp-cr.cz
Včerejší kolektivní vyjednávání mezi vedením Dopravního podniku města Brna (DPMB) a odborovými organizacemi skončilo dohodou o navýšení mezd. Dopravce všem zaměstnancům od 1. června přidá další 2 procenta. Vyhlásil také motivační odměnu, která má snížit nehodovost.

 

„Na začátku roku jsme navyšovali mzdy v dopravním podniku o pět procent a slíbili jsme, že pokud bude firma v dobré kondici, mzdy se pokusíme znovu valorizovat. Na včerejším jednání jsme se proto s odborovými organizacemi dohodli na dalším navýšení mezd od 1. června, a to o dvě procenta. Celkový sedmiprocentní nárůst mezd podnik vyjde téměř na sto miliónů korun,“ uvedl Miloš Havránek, generální ředitel Dopravního podniku města Brna.

 

Dalším bodem jednání byla nová motivační odměna pro řidiče, kterou dopravce zavedl se snahou snížit nehodovost řidičů a zvýšit kvalitu poskytovaných služeb. „Počet nehod jako takový zůstává přibližně stejný. O sedm procent nám ale vzrostl počet nehod, které zavinili naši řidiči. Jsme si vědomi toho, že v Brně panuje nelehká dopravní situace, proto nechceme působit restriktivně, ale spíše jít cestou pozitivní motivace. Řidiči, kteří nebudou mít od června do konce listopadu nehodu, získají odměnu 10 tisíc korun,“ řekl Jan Seitl, dopravní ředitel DPMB.

 

Více zaviněných nehod pro DPMB znamená vyšší výdaje za opravy vozů, ale i vyšší pojistné. V případě autobusů se kvůli většímu počtu těchto nehod zvýšilo pojistné o více než 80 procent. „Hlavním tématem je pro nás ale bezpečnost cestujících. To je a vždy byla priorita,“ vysvětlil Havránek.

 

Dalšími body jednání byla i diskuse nad omezením poslechu rádií a změna způsobu interní komunikace v podniku. Nad oběma tématy panovala konečná shoda v tom, že se obě strany budou snažit hledat nová a fungující řešení. Vedení DPMB například prostřednictvím Sdružení dopravních podniků ČR zjišťuje, jaké platformy pro komunikaci mezi zaměstnanci používají v jiných podnicích a jaké s nimi mají zkušenosti. „Komunikace se zaměstnanci a jejich zpětná vazba je pro nás klíčová, ale potřebujeme, aby byla konstruktivní,“ dodal Havránek.


Neváhejte a zeptejte se na cokoliv...