Drahobejlova 6/2215,

190 00 Praha 9

sdp-cr@sdp-cr.cz

Už ve čtvrtek 15. srpna spustí Dopravní společnost Zlín – Otrokovice (DSZO) e-shop, elektronickou možnost nákupu časových jízdenek. Přístupný bude na webových stránkách www.dszo.cz v odkazu E-shop, který bude umístěný v horní liště úvodní strany. E-shop bude vedle současných předprodejních míst další možností pořízení jízdních kuponů.

„Zavedením e-shopu vycházíme vstříc stále většímu počtu našich cestujících, kteří si oblíbili nákupy přes internet. Při tvorbě našeho systému jsme využili i zkušeností dopravních společností v jiných městech, kde už jej zavedli, takže věříme, že náš e-shop bude uživatelsky maximálně vstřícný,“ prohlásil Josef Kocháň, ředitel DSZO.

E-shop bude každý ze zákazníků ovládat prostřednictvím svého osobního uživatelského účtu, jehož zřízení je bezplatné. Registraci umožní systém provést elektronicky, osobní návštěva některého z pracovišť DSZO nebude nutná. „Zřízení uživatelského účtu by mělo být pro každého jednoduché, jde o navazující kroky, kterými uživatele systém sám provede. Každý žadatel by si měl pouze předem připravit ofocené kopie obou stranobčanského průkazu a také osobní fotografii, aby je mohl do profilu vložit. Po odeslání žádosti o zřízení uživatelského účtu bude následovat kontrola údajů ze strany dopravní společnosti, výsledek se žadatel dozví přibližně po třech pracovních dnech,“ sdělil Zbyněk Ondryáš, správce informačních systému DSZO, který má zavádění e-shopu na starosti.

Po obdržení zprávy o zřízení uživatelského účtu provede jeho majitel ještě pár zbývajících kroků. Zadá číslo bankovní karty, ze které bude chtít nákupy hradit a také nosič, se kterým se časový kupón „spáruje“ a který bude ukazovat při případné kontrole revizorovi. Na výběr bude mít z více možností, od mobilního telefonu přes tzv. „chytré“ hodinky po náramky, děti a důchodci budou moci využívat čipy, které jim DSZO vydá na základě žádosti.

Vkládání dalších dokumentů do systému bude již individuální a bude se řídit tím, zda je klient studentem, rodičem na mateřské nebo rodičovské dovolené či třeba občanem obce, která na základě smlouvy s DSZO na jízdné přispívá. „Všechny varianty a případy máme popsané v Obchodních podmínkách e-shopu, se kterými se může každý seznámit na našich webových stránkách,“ ujistil Ondřej Vašulka, vedoucí Úseku dopravy DSZO.

Rodičům systém umožní zřízení tzv. podúčtu pro jejich nezletilé potomky. Ty bude také nutné identifikovat prostřednictvím osobních dokladů s datem narození, případně potvrzením o studiu nebo zadáním údajů platného průkazu ISIC.

Zadání bankovní karty do systému bude pro klienty DSZO zcela bezpečné, podobně jako je tomu u jiných e-shopů. Po zadaní identifikačních čísel proběhne tzv. „tokenizace“, tedy anonymizace bankovní karty, což zaručí, že se provozovatel e-shopu nedostane k žádným informacím o užívání karty.

Nákup časových jízdenek bude vedle e-shopu možný nadále i v současných předprodejních místech. Jejich počet ani rozsah otevíracích dob DSZO měnit nebude. Pokud se cestující rozhodne přejít na elektronickou formu časové jízdenky, bude tak moci učinit po skončení platnosti dosavadní papírové.

Na dvou předprodejních místech: na ulici Školní ve Zlíně a v Otrokovicích, budou obsluhy připravené poradit zájemcům se zřízením uživatelského účtu v e-shopu. „Na našich webových stránkách v odkazu E-shop bude také připravený podrobný manuál, který zájemce provede všemi kroky. Na stejném místě budeme také soustředit odpovědi na nejčastější otázky cestujících. Větší problémy s užíváním e-shopu ale nečekáme, protože nakupování touto formou je již běžné,“ prohlásil Josef Kocháň.

E-shop DSZO je součástí projektu elektronického odbavovacího systému, podporovaného dotací s fondů EU, konkrétně z Integrovaného regionálního operačního programu (IROP).


Neváhejte a zeptejte se na cokoliv...