Drahobejlova 6/2215,

190 00 Praha 9

+420 266 313 975
sdp-cr@sdp-cr.cz

Brno se po osmi letech dočká masivnější obnovy trolejbusového vozového parku. Dopravní podnik města Brna dnes ve vozovně Komín představil prvních třináct trolejbusů Škoda 27Tr, dalších sedm výrobce dodá do konce letošního roku. Za dvacítku vozů dopravní podnik zaplatí 239 miliónů korun. V příštím roce využije rámcové smlouvy a za stejnou cenu přikoupí dalších dvacet tohoto typu.

 

„Snižování emisí ve městě a ekologizace městské hromadné dopravy jsou prioritou vedení města. Trolejbusová doprava je spolu s tramvajovou příkladem přepravy šetrné k životnímu prostředí. Vedle hledání nových řešení, jako je například vodíkový pohon, budeme dál klást důraz na obnovu vozů v elektrické trakci. Pevně věřím, že se dopravnímu podniku podaří dovést do konce i další plánované zakázky na nákup trolejbusů a do konce roku 2023 dojde ke kompletní výměně trolejbusů z 80 a 90. let za nové,“ sdělila primátorka města Brna Markéta Vaňková.

 

„Dlouhodobě se nám nedařilo pořídit nové trolejbusy, jimiž bychom nahradili nejstarší kusy. Poslední větší obnova vozového parku této trakce proběhla v roce 2015, kdy jsme koupili třicet vozů typu 31Tr. O to větší je naše radost z uskutečněného nákupu dvaceti trolejbusů Škoda 27Tr, ke kterým v příštím roce přidáme dalších dvacet. Naše plány tím ale nekončí, věříme, že rozhodnutí Úřadu na ochranu hospodářské soutěže nám dá zelenou k nastartování projektu montáže nových trolejbusů u nás v podniku a podaří se nám pořídit i krátké trolejbusy,“ vysvětlil generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek.

 

„Trolejbusy jsou pro mnoho měst v tuzemsku i v Evropě důležitým dopravním prostředkem, který pomáhá dlouhodobě snižovat emise v dopravě. Těší mě, že je Brno na špičce rozvoje a modernizace tohoto typu dopravy,“ řekla Senior Viceprezidentka pro Bus Mobility Solutions ve skupině Škoda Transportation Tanya Altmann.

 

Trolejbusy Škoda 27Tr jsou čtyřdveřové kloubové vozy o délce 18 metrů, z nichž každý pojme více než 120 osob. Cestujícím nabídnou komfortní svezení v klimatizovaném a plně nízkopodlažním interiéru vybaveném pohodlnými, částečně čalouněnými sedadly, USB nabíječkami a informačním systémem s LCD monitory.

 

První trolejbusy Škoda 27Tr do Brna dorazily v listopadu a jejich dodávka bude pokračovat do Vánoc. Cestující se s nimi svezou od 13. prosince, nejčastěji na páteřních linkách 25, 26 a 37. „Mezi jejich fyzickým dodáním a nasazením do provozu je potřeba vozy zkontrolovat, oživit řídicí a informační systém, označit evidenčními čísly a piktogramy, nainstalovat validátory, zaevidovat do majetku a informačních systémů dopravního podniku a proškolit řidiče a mechaniky,“ vysvětlil Havránek.

 

Nové vozy v provozu nahradí trolejbusy typu 15Tr, 22Tr, 25Tr, ale i 14Tr a 21Tr. Některé z nich v Brně jezdí od 80. a 90. let a jsou na hranici své životnosti. Část z nich čeká likvidace, o devět kusů typu 25Tr projevil zájem Dopravní podnik Ústí nad Labem.

 

Brno je největším provozovatelem trolejbusové dopravy v Česku. První trolejbusy zde do ulic vyjely v roce 1949. Dnes ulicemi města jezdí na 12 linkách téměř 140 trolejbusů.


Neváhejte a zeptejte se na cokoliv...