Drahobejlova 6/2215,

190 00 Praha 9

+420 266 313 975
sdp-cr@sdp-cr.cz

„94 % cestujících jezdí na zeleno. Vidíme víc, než si myslíte?“ název nové kampaně Dopravního podniku Ostrava, která má upozornit na platbu jízdného v MHD. Kampaní chce DPO v prvé řadě poděkovat všem cestujícím, kteří dodržují přepravní podmínky a cestují s platným jízdním dokladem. Pro účely kampaně vzniklo i virální video, které má upozornit na problematiku jízdy bez platného jízdního dokladu.

Záběr jakoby pořízený přímo z vozidla MHD, zachycující cestujícího bez platné jízdenky v několika situacích, doprovázený rámečky s informací o platném nebo neplatném jízdním dokladu u každého cestujícího ve voze. Takto vypadá virální video, které kampaň odstartovalo. Hlavním motivem kampaně je konkrétní údaj ze statistik DPO, kdy se ukázalo, že v loňském roce cestovalo v ostravské MHD s platným jízdním dokladem 94 % cestujících. Zbylých 6 % zkontrolovaných cestujících revizory a asistenty přepravy jelo ve vozech DPO bez platného jízdního dokladu.

Poděkování. To je první věc, kterou chce dopravní podnik kampaní sdělit. Poděkování všem cestujícím, kteří cestují s platnou jízdenkou, protože ví, že platit v MHD je normální. Zároveň v DPO hledali cestu, jak na problémové pasažéry upozornit. Chtějí, aby 94 % jejich cestujících vědělo, že nepřehlíží nedodržování pravidel a záleží jim na jejich důvěře.

Příjmy z prodeje jízdného tvoří podstatnou složku v rozpočtu DPO.

DPO je silně závislý na dotacích města, i díky nim mohou Ostravanům nabídnout MHD na dosavadní vysoké úrovni. Každá koruna, kterou se do rozpočtu podaří získat z prodeje jízdného, představuje možnost udržet a zlepšovat MHD pro všechny. Revizoři a asistenti přepravy odhalí denodenně stovky cestujících bez platného jízdního dokladu a vypořádají se s nimi. Pro bezstarostné cestování doporučejí pořidít si celoroční jízdenku, která z nabídky jízdenek vychází v přepočtu nejvýhodněji a umožňuje cestujícím bezstarostné využívání ostravské MHD během celého roku v přepočtu zhruba jen za 11 korun denně.

Virální video vznikalo v dílně marketingu DPO. Jeho tvůrci velice pečlivě zvažovali, jak nápad s virálním videem uchopit. Uvědomovali si přitom, že v případě využití kamerových systémů jde vždy o citlivé téma. Otazník ve sloganu kampaně „Vidíme víc, než si myslíte?“ proto znamená jednoznačně nadsázku, se kterou téma kamer ve vozidlech využili. Video vzniklo za použití profesionální kamery, tedy zcela mimo technologie bezpečnostních kamerových systémů, a bylo postprodukčně upraveno.

Video ke shlédnutí najdete zde.


Neváhejte a zeptejte se na cokoliv...