pondělí 4. září 2017
Napsali o nás

O kampani Máte Hromadu Důvodů

Mediální ohlas zahájení kampaně - výběr z monitoringu:

Máte Hromadu Důvodů

01.09.2017 - ČT (Události v regionech Praha 18:00)

Autor: Šelepová Eva, Procházková Kristýna

Dopravní podniky spustily v Česku reklamní kampaň Máte Hromadu Důvodů. Ta má zlepšit image veřejné dopravy a přilákat víc cestujících. Lidem ukazuje, že cestování MHD je levné, rychlé, pohodlné a ekologické. Příprava kampaně stála 600 000 korun. // Protože je rychlá. I vy máte hromadu důvodů. // To je jeden ze spotů, který má městskou hromadnou dopravu dostat do povědomí lidí jako atraktivní způsob cestování po městě. Vozy veřejné dopravy v Česku ročně přepraví celkem 2,4 miliardy lidí a najezdí 320 milionů kilometrů. Celkový roční zisk městských dopravců je 7,7 miliardy korun. Ovšem skoro stejnou částku musí investovat zpět do údržby vozového parku. Vedení pražského dopravního podniku si od reklamní kampaně slibuje hlavně navýšení tržeb. Ty teď klesly asi o 157 milionů.

 

Jezděte MHD, máte hromadu důvodů, vyzývá cestující kampaň

02.09.2017 - Právo (Z regionů)

Autor: trj, Strana: 14

Pražský dopravní podnik se spojil s podniky dalších 17 měst ze všech krajů s výjimkou středních Čech a spustil kampaň za MHD. Cílem je přilákat více cestujících a zlepšit image veřejné dopravy. Zkratku MHD přetvořila reklamní agentura na slogan Máte hromadu důvodů. Kampaň za 600 tisíc korun poběží až do listopadu na internetu a na sociálních sítích, poutače budou na dopravních prostředcích. Lidem chce ukázat, že jezdit MHD se vyplatí, protože je spolehlivá, rychlá, pohodlná, bezpečná i zdravější. Kampaň si zadalo Sdružení dopravních podniků ČR, které městské dopravce spojuje. Jde např. o plzeňský, liberecký, jablonecký, českobudějovický, olomoucký či zlínský dopravní podnik.Kampaň má vlastní web, kde najdou zájemci kalkulačku, která spočítá, na kolik je vyjde jezdit MHD v porovnání s autem. Rovněž ukáže, kolik aut je schopen nahradit jeden prostředek veřejné dopravy. Po kampani má následovat veřejný průzkum.

Podle předsedy sdružení podniků Michala Krause se kampaň před několika lety konala v Plzni. Neodrazila se sice přímo v nárůstu počtu cestujících, ale v povědomí lidí o možnostech a kvalitách zdejší MHD.V Praze si Martin Gillar, šéf DP, klade vyšší cíl. Očekává, že reklama pomůže nalákat další cestující a podaří se tak snížit ztrátu z vybraného jízdného po snížení ceny ročního kupónu na 3650 korun. „Na jízdném jsme přišli o 157 miliónů korun, ale počet cestujících vzrostl o deset procent,“ řekl. Gillarovi by přitom nevadilo, kdyby se realizoval nápad na zrušení alespoň některých pásem Pražské integrované dopravy ve Středočeském kraji. Neobává se zásadního dopadu na finance.

 

Vyzkoušejte MHD, lákají města

02.09.2017 - MF Dnes (Moravskoslezský kraj)

Autor: žah, Strana: 17

OPAVA Je bezpečná, spolehlivá i cenově výhodná. Také moderní a rozhodně ne „socka“. Dopravní podniky v Opavě a Ostravě včera zahájily kampaň, která má do autobusů, trolejbusů a tramvají přilákat více lidí. V Opavě s jejím začátkem spojili i start nové mobilní aplikace.

„Technologie postupují ve všech směrech. Chceme ukázat, že jsme tady a úroveň našich služeb je jinde, než byla,“ vysvětlil záměr kampaně nazvané Máte Hromadu Důvodů ředitel Městského dopravního podniku Opava Jaromír Walaski.

Upozornil na pokles průměrného stáří vozového parku, rostoucí přesnost dodržování jízdních řádů, USB nabíječky ve vozech, zavádění inteligentních zastávek i vysoký podíl nízkopodlažních vozidel. Argumenty, proč je MHD lepší než auto, teď lidé najdou doslova po celém městě, ať už se jedná o letáky, polepy vozů, billboardy, či web. Tam si zájemci na speciální kalkulačce mohou třeba spočítat rozdíl výdajů za jízdu MHD ve srovnání s cestováním autem v konkrétním městě. Do kampaně se zapojilo 22 dopravních podniků, z kraje jsou to dva. „Je zamýšlená na tři měsíce, my ji budeme využívat rok,“ doplnil Walaski s tím, že podniky chtějí zvrátit postupný odliv cestujících, který se v průměru meziročně pohybuje mezi třemi až pěti procenty.

Opava zároveň spustila i novou mobilní aplikaci. „Podle GPS souřadnic vyhledá nejbližší zastávku i spojení, která odtud jedou,“ popsal předseda představenstva MDPO Adam Ludvík Kwiek. Odkaz lidé najdou na webu podniku. 5 procent – až o tolik cestujících ročně průměrně přichází městská hromadná doprava.

 

Je bezpečná, rychlá a vyplatí se, lákají dopravní podniky do MHD

01.09.2017 - zpravy.idnes.cz

Napříč republikou odstartovala kampaň osmnácti českých dopravních podniků, jejíž pomocí chtějí přilákat do vozů veřejné dopravy více cestujících. Reklamní spot a plakáty vysvětlují základní výhody MHD oproti osobním autům. Podle městských dopravců lidé zpravidla nevědí, o co přicházejí, když se veřejné dopravě vyhýbají. „Chceme lidem ukázat, že veřejná doprava nabízí kvalitní službu a je vhodnou alternativou k jiným druhům dopravy,“ říká Michal Kraus, předseda představenstva Plzeňských dopravních podniků a předseda Sdružení dopravních podniků ČR.

 

MHD spustilo novou kampaň: Máte hromadu důvodů

01.09.2017 - tyden.cz

Autor: ČTK

Přilákat více cestujících a zlepšit image veřejné dopravy má za cíl kampaň Máte hromadu důvodů (MHD), kterou zahájilo Sdružení dopravních podniků (SDP). Lidem chce ukázat, že jezdit MHD se vyplatí, protože je spolehlivá, rychlá, pohodlná, bezpečná i zdravější. Informovali o tom předseda SDP a šéf plzeňského dopravního podniku Michal Kraus a generální ředitel pražského dopravního podniku (DPP) Martin Gillar. Do akce se přihlásilo 18 podniků z celé ČR. Kampaň bude mít tři fáze a potrvá několik měsíců. Náklady jsou 600 tisíc korun.

 

Dopravní podniky představují kampaň na podporu městské veřejné dopravy

01.09.2017 - novinky.cz

V pátek 1. září startuje společná kampaň dopravních podniků napříč Českou republikou. Jedná se o první podobnou akci, kterou se podařilo realizovat pod křídly Sdružení dopravních podniků České republiky. Kampaň představí "hromadu důvodů", proč využívat městskou veřejnou dopravu. Primárním cílem společné kampaně je dosáhnout změny ve vnímání MHD veřejností. Realizovaná kampaň jednoznačně dokazuje, že zúčastněné dopravní podniky se navzájem nevnímají jako konkurence.

 

Dopravní podniky v kampani vysvětlují výhody MHD
Autor: stk
Dvě desítky dopravních podniků představují „hromadu důvodů“, proč jezdit MHD. Téměř dvacet dopravních podniků napříč republikou pod křídly Sdružení dopravních podniků ČR (SDP) startuje 1. září kampaň na podporu městské hromadné dopravy. Společně budou představovat „hromadu důvodů“, proč MHD využívat. „Podle nás se jedná o zcela unikátní věc. Marketingové aktivity tohoto druhu jsou v zahraniční obvyklé, ale odehrávají se vždy jen na úrovni jednoho konkrétního podniku,“ dodává Michal Kraus, předseda SDP ČR a předseda představenstva Plzeňských městských dopravních podniků. // Společná kampaň 18 dopravních podniků odkazuje svým názvem „Máte Hromadu Důvodů“ ke známé zkratce MHD. Zároveň pracuje s barevnou symbolikou semaforu, čímž podtrhuje dopravní tematiku.

 

České dopravní podniky představují kampaň na podporu městské veřejné dopravy

01.09.2017 - buspress.eu

Dnes startuje společná kampaň dopravních podniků napříč republikou. Jedná se o první podobnou akci, kterou se podařilo realizovat pod křídly Sdružení dopravních podniků České republiky (SDP ČR). Kampaň představí „hromadu důvodů“ proč využívat městskou veřejnou dopravu. Primárním cílem společné kampaně je dosáhnout změny ve vnímání MHD veřejností.

 

Partneři: BUSportal CS_Dopravak proelektrotechniky.cz