středa 24. dubna 2019
Aktuality

Kamioňáci poškodili ve Zlíně trolejové vedení v podjezdu a jeli dál

Zlín, 24. 4.

Dva téměř identické případy poškození trolejového vedení v podjezdu v Dlouhé ulici ve Zlíně nadměrným nákladem kamionu zaznamenali v minulých dnech pracovníci Dopravní společnosti Zlín - Otrokovice. V obou případech šlo o cizí státní příslušníky, kteří zřejmě sledovali více navigaci ve vozidle než dopravní značky u silnice.

Ani maximálně zvýrazněné dopravní značení s vyznačeným omezením výšky projíždějících vozidel na 3,1 metru nedokáže zabránit tomu, aby někdy i vícekrát do měsíce nevjel do podjezdu v Dlouhé ulici kamion s nadměrným nákladem a nepoškodil trolejové vedení. Dva takové případy zaznamenali hned dva dny po sobě pracovníci DSZO – 10. dubna dopoledne a o den později odpoledne. Byly velmi podobné.

„Pokaždé jsme zaregistrovali zkrat trolejového vedení v úseku Dlouhé ulice. Ochranné jističe odpojily vedení od elektrického napájení a trolejbusy, které nejsou vybaveny dieselagregátem ani bateriemi, zůstaly v této části sítě MHD stát. Zaměřili jsme hned do podjezdu kameru, kterou máme v blízkosti umístěnu, a ještě jsme na obrazovce viděli kamion vyjíždějící z podjezdu směrem do centra Zlína,“ popsal situaci hotovostní dispečer Jiří Urban. Dispečerům se podařilo zaznamenat i registrační značku. Při některých kolizích kamionů pod podjezdem zůstane vozidlo zaklíněno pod železniční tratí a musí se vyprošťovat, v těchto případech však řidiči poškodili vedení, přesto projeli a ujížděli dál.

„Vyjel jsem neprodleně dispečerským vozem na místo. Podle kamerového systému jsme věděli, kterým směrem kamion ujížděl. Vydal jsem se za ním a dostihl jsem jej na třídě Tomáše Bati. Tam jsem jej předjel a naznačil řidiči, aby zastavil. Přivolali jsme policejní hlídku a ta již zařídila vše potřebné, aby byli pachatelé poškození trolejového vedení identifikováni a škoda později uhrazena z povinného ručení jejich vozidel,“ dodal dispečer.

K narušenému vedení pod podjezdem (utržené závěsy, poškozené troleje) musel vyjet montážní vůz s pracovníky údržby vrchního vedení. Oprava trvala asi hodinu. Do té doby musel dispečer přesazovat sběrače trolejbusů na druhou stopu (do protisměru), která poškozena nebyla. Vzniklá škoda může činit při každé takové kolizi i několik desítek tisíc korun. Dochází také ke zpožděním trolejbusů a narušením pravidelnosti dopravy na linkách 2, 4, 8 a 9.

„Je smutné, že když už nepozorností řidiče kamionu k takovému případu dojde, řidič nezastaví a nepočká na místě do vyřešení dopravní nehody. Kdybychom ihned nereagovali a neměli u podjezdu naši kameru, škodu by musela uhradit ze svých prostředků dopravní společnost,“ dodal ředitel DSZO Josef Kocháň.

V popisovaných případech z 10. a 11. dubna šlo o jeden kamion z Polska a jeden ze Slovenska.

Pro vozidla s vyšším nákladem než 3,1 metru je v této části města vyznačena objízdná trasa po Benešově nábřeží, Výletní a Gahurově ulici.

Partneři: BUSportal CS_Dopravak proelektrotechniky.cz